Czy zawsze należy usuwać ósemki?

Zdrowe, prawidłowo wyrżnięte "zęby mądrości"- ósemki są tak samo ważne i potrzebne jak inne zęby- ułatwiają proces rozdrabniania pokarmów i[czytaj więcej]

Czy kilkukrotne wykonanie zdjęcia rtg na jednej wizycie nie wpłynie negatywnie na mój stan zdrowia?

Czasami na jednej wizycie musimy wykonać dwa lub trzy zdjęcia rtg. Nie będzie to miało negatywnego wpływu, ponieważ w Polsce roczna[czytaj więcej]

Dlaczego zgrzytam zębami?

Zgrzytanie zębami (bruksizm) jest zjawiskiem bezwarunkowym- nie panujemy nad nim i rzadko zdajemy sobie z niego sparwę. Za to możemy[czytaj więcej]

Mam nieprzyjemny zapach z ust, jaka może być tego przyczyna?

Najczęstszą przyczyną jest nieleczona próchnica zębów, nieprawidłowo założone wypełnienia i prace protetyczne, których nawisy gromadzą gnijące resztki pokarmowe, złogi kamienia[czytaj więcej]

Czy konieczne jest prześwietlenie, żeby prawidłowo leczyć ząb kanałowo?

Przed rozpoczęciem leczenia kanałowego musimy wykonać zdjęcie rentgenowskie w celu oceny korzenia: jego długości oraz ilości kanałów. Na przykład pierwszy ząb[czytaj więcej]

Moje zęby nie lubią jabłek, dlaczego?

Jabłka, jak i wiele owoców zawierają kwasy, które mogą powodować nadwrażliwość zębiny. Do odsłonięcia zębiny i narażenia jej na bezpośrednie działanie[czytaj więcej]

Czy wygląd moich wpływa na postrzeganie mnie przez innych ludzi?

Wszyscy wiemy, że piękny i zdrowy uśmiech dodaje nam pewności siebie i bardzo pomaga w kontaktach z ludźmi. Każdemu pacjentowi, który[czytaj więcej]

Czy leczenie ortodontyczne służy tylko temu, aby mieć ładny uśmiech?

Leczenie ortodontyczne służy leczeniu wad zgryzu. Wady zgryzu mogą: -upośledzać czynność narządu żucia np. zgryz krzyżowy obrębie nawet jednego zęba może uniemożliwiać[czytaj więcej]

Ząb nie dokucza mi w ciągu dnia, natomiast w nocy ból jest nie do zniesienia

Tego typu objawy świadczą o procesie zapalnym miazgi zęba, czyli tkanki wypełniającej komorę i kanał (lub kanały) zęba. Ból nocny powstaje[czytaj więcej]

Czy kobiety planujące zajście w ciążę powinny wcześniej odwiedzić stomatologa?

Udowodniono, że stan zdrowia jamy ustnej kobiety ma istotny wpływ na przebieg i czas trwania ciąży. Badania wykazują, że aż[czytaj więcej]

Co to jest ciążowe zapalenie dziąseł?

Pod wpływem fizjologicznych zmian hormonalnych związanych z ciążą dziąsła mają większą tendencję do krwawień, przerastania, rozpulchnia i mogą być bolesne.[czytaj więcej]

Czy pacjentkom w ciąży podajemy znieczulenie?

Pacjentki ciężarne muszą pamiętać o poinformowaniu swojego stomatologa o ciąży. Wówczas lekarz dobierze odpowiednie znieczulenie. Odpracowała Pola Soroczyńska[czytaj więcej]

Czym jest gerostomatologia?

Gerostomatologia to gałąź stomatologii zajmująca się pacjentami w podeszłym wieku. Osoby starsze często cierpią na inne problemy stomatologiczne niż ludzie[czytaj więcej]

Czym się różni lakowanie, lakierowanie, lapisowanie?

LAKOWANIE - OCHRONA Lakowanie to pokrycie zupełnie zdrowych zębów (powierzchni żujących, bruzd, naturalnych zagłębień) lakiem, czyli ochronną koszulką, który zabezpiecza przed[czytaj więcej]

Mam zdrowe zęby, czy mogę mieć paradontozę?

Niestety tak. Paradontoza jest chorobą przyzębia, rozwija się niezależnie od próchnicy, choć oczywiście nieleczone zęby, jako siedlisko bakterii zaostrzają jej[czytaj więcej]

Moje dziecko boi się wizyty u dentysty, co robić?

Strach ma zawsze swoje uzasadnienie. Często jest niestety wynikiem zaniedbania przez rodzica, odwlekania wizyty lub przeglądu, który mógłby zapobiec bólowi,[czytaj więcej]

Czy chore zęby mogą mieć wpływ na ogólny stan zdrowia?

Nie tylko mogą, ale mają. Powszechne są bóle głowy z powodu dużej ilości zaniedbanych zębów. Czasem jeden chory ząb -[czytaj więcej]

Moje dziąsła krwawią? Dlaczego?

Najczęstszą przyczyną krwawienia z dziąseł jest zapalenie dziąseł i przyzębia spowodowane w 90% złogami kamienia nad i poddziąsłowego. Ciągle jeszcze[czytaj więcej]

Czy zdjęcia zębowe są bezpieczne w ciąży?

Tak! Promieniowanie jonizujące ma szkodliwy wpływ na płód, jednak dzięki temu, że w gabinecie stosujemy ochronny fartuch a promienie działają[czytaj więcej]

Czy trzeba leczyć lub uzupełniać braki w zębach niewidocznych w uśmiechu?

Prawidłowa wysokość zwarcia zależy przede wszystkim od stanu zębów bocznych. Jeśli są one nieobecne (braki skrzydłowe), starte lub mają rozległe[czytaj więcej]

Czy warto jest leczyć zęby mleczne?

Zęby mleczne ze względu na swoją budowę - słabszą mineralizację i kształt sprzyjający retencji płytki bakteryjnej, są znacznie bardziej narażone[czytaj więcej]

Kiedy należy zabrać dziecko na pierwszą wizytę do stomatologa?

Niezwykle ważne jest żeby zabrać dziecko do gabinetu zanim pojawi się ból zęba. Za pierwszym razem warto przyjść z dzieckiem[czytaj więcej]

Po co robić piaskowanie zębów?

Piaskowanie to zabieg polegający na usunięciu specjalnym proszkiem pod ciśnieniem z dodatkiem wody płytki nazębnej (bakteryjnej) na bazie której powstaje[czytaj więcej]

Po co robić scaling?

Scaling to metoda ultradźwiękowego usuwania płytki nazębnej i powstającego na niej kamienia. Ułatwia zachowanie zdrowego przyzębia. Kamień powoduje drażnienie i zapalenia[czytaj więcej]

W jaki sposób wykonujemy zdjęcia rtg?

W naszej klinice zdjęcia rtg (zębowe, skrzydłowe, zgryzowe) wykonujemy zaawansowaną techniką cyfrową, która pozwala na znacznie dokładniejszą analizę obrazu niż[czytaj więcej]

Jakie procedury sterylizacji stosujemy w naszej klinice?

Leczenie każdego pacjenta odbywa się za pomocą osobno przygotowanych i zapakietowanych dla niego narzędzi. Po każdej wizycie narzędzia są najpierw[czytaj więcej]

Dlaczego wykonujemy zabiegi podciania wędzidełka?

Wędzidełka to elastyczne fałdy łączące dwa elementy: wędzidełko wargi górnej łaczy ją z wyrostkiem zębodołowym szczęki, Wargi dolnej- z częścią[czytaj więcej]

Dlaczego naszym pacjentom proponujemy implanty Nobel Biocare?

Nasza klinika jest rekomendowana przez firmę Nobel Biocare produkującą najwyższej jakości implanty i mającą 14 lat doświadczenia klinicznego na tym[czytaj więcej]

Moje zęby reagują na zimno? Dlaczego?

Odpowiedź: Najczęstrzą przyczyną są obnażone szyjki zębów, które fizjologicznie powinny znajdować się poniżej linii dziąsła i być przez nie osłaniane. Jeśli[czytaj więcej]

Boli mnie ząb przy nagryzaniu? Co to znaczy?

Odpowiedź: Przyczyn może być wiele, ale najbardziej prawdopodobna wydaje się być zaawansowana choroba miazgi. Stan ten wymaga oczywiście jak najszybszej[czytaj więcej]

Czy warto lakierować zęby?

Odpowiedź: Oczywiście, że tak. Lakierowanie zębów, to nic innego jak egzogenne (zewnętrzne) wprowadzanie jonów fluoru do organizmu. W odróżnieniu od[czytaj więcej]

Czy znieczulenie może obniżać jakość leczenia?

Odpowiedź: Znieczulenie ma za zadanie w znaczącym stopniu zredukować dyskomfort pacjenta związany z wizytą u stomatologa i wykonywanym zabiegiem. Nie[czytaj więcej]